Saját fotó
Csordás Izabella PCC
coach, team coach, mentálhigiénés és szervezetfejlesztő szakember, közgazdász

Karantén-BÖJT I. - mit jelent a léböjt MOST?

Hatodnapja nem eszem, se sokat, se keveset, és tulajdonképpen rengeteg dolog történik bennem egyszerre, ezért muszáj klaviatúrát ragadnom, és leírnom, szétszálaznom, kiírnom magamból mindezt. És mivel annyi ismerősöm kérdezget engem erről a helyzetről, jól is jön egy összefoglalás és talán egy inspiráció az újjászületéshez.

MI MINDENT JELENT MOST A BÖJT?

A húsvéti léböjtömnek egyszerre semmi köze húsvéthoz és a vallási tartalmakhoz, és egyszerre rengeteg újjászületés-szimbolikája van az én életemben. 


Már januárban tudtam, hogy léböjtre szeretnék menni ugyanúgy, ahogy nem sokkal az első gyermekem szoptatásának befejezését követően ezt tettem. Ez volt az a rituálé, aminek az eredményeként én mint anya újra birtokba vettem a saját testemet, 7 nap énidőt kaptam (miközben egyszer találkoztam a kislányommal), és csudamód feltöltődtem önmagammal. Ez öt évvel ezelőtt volt, és nagyon vágytam vissza ebbe az emlékbe: újra átélni az önmagammal való feltöltődést és visszakapni a testemet, immár a második várandósság és szoptatás után három évvel. Januárban elhatároztam, hogy idén én ezt megengedem magamnak és eldöntöttem, hogy megérdemlem, ezért elő fogom teremteni a lehetőséget rá.

Jött a február, vártam a pandémiás helyzet jobbra fordulását, de csak a rosszabbra fordulása jött el. És partot ért a harmadik hullám. Márciustól újból indult menetrendszerűen a karantén. Azaz rövidtávon minden reményem elpárolgott azzal kapcsolatban, hogy én elvonuljak egy böjtösházba, és hogy több napnyi énidőm legyen.

Hetek óta beszélgettünk a témáról a férjemmel, ő is szívesen ment volna léböjtre, én is. Vágyjuk vissza az egyszervolt testképünket és energiaszintünket. Kerestük a lehetőséget. Aztán ahogy megérkezett a tavasz illata és bizonyossá vált, hogy ez a húsvét ugyanúgy nem lesz nagy családi ünnep, ahogy a tavalyi sem és a karácsony sem volt, hogy a születésnapokról ne is beszéljek, akkor eldöntöttem, hogy én ezt az ünnepet és ezt a pár nap munkaszünetet szeretném kihasználni, és a figyelmemet magamnak adni, amennyire csak lehet. Jött a matek, és ahogy osztottam-szoroztam a már bevált kotta alapján, a 7 napos leépítő diéta első napján találtam magamat. Ez még akkor is szürreális volt, amikor az utcán a szomszédasszonyomnak mondtam, hogy most nem fogok tudni részt venni az egymásnak főzésben (amivel alkalmanként anyaként megtámogatjuk egymást és változatosságot viszünk az asztalra), mert böjtre készülök.

Az idei naptári dátumok alakulása pedig még egyszer behozza a képletbe az újjászületés-szimbólumot: ahogy a lányom születésnapja húsvét hétfőre esik, aznap ér majd véget az én 7 napos léböjtöm is. Idén aznap zárom ezt a megtisztulási folyamatot, amikor édesanyává váltam 8 évvel ezelőtt. Számomra ez ismét önmagam újjászülését jelenti: ezúttal egy érettebb, finomabb emberré, a testét újra jobban szerető nővé, egy jobb anyává és egy jobb feleséggé, de legeslegfőképpen önazonosabbá, mint eddig valaha is voltam. És mivel 21 napig tart a teljes folyamat, amiben figyelemből, fegyelemből és jelenlétből a szokásosnál többet adok magamnak, jó eséllyel megtartott énképpel zárom majd a böjti folyamatot. Ez most a számításom. Akármennyi is marad belőle, az biztos, hogy a pandémiás kimerültség után főnyereménynek fogom megélni.

Ezekben a napokban többször leülök jegyzetelni, és elmerengek azon is, hogy hányszor állok meg úgy igazán az életben. Mert ez most olyan: ha nem is minden szempontból állok meg, mert az anyaszerepből kisgyerekek mellett nincs kimenő, most mégis megállok a saját testemmel való viszonyomban, és ennek testi és lelki hatásait tekintve is olyan élményem van, hogy rengeteg ballaszttól szabadulok meg. 

Hálás vagyok most ezért a szünetért, ami kikapcsol a mindennapi pandémiás mókuskerékből, és a megtisztuláson túl változatosságot is hoz az életembe. A praktikus részletekről és a testi/lelki megkönnyebbülésről is hozok néhány információt és tippeket legközelebb, mert szeretném őket mind odaadni.

TE HOGY VAGY ÖNAZONOS?

Ha  szeretnél az életedben lelkileg megújulni, önazonosabban élni, és szívesen fogadsz egy objektív szakembert kísérődnek, jelentkezz be coachingra: izabella.csordas@belsohajtoerok.hu

Tarts velem! Tégy magadért!

Megjegyzések

Legnépszerűbb