Saját fotó
Csordás Izabella PCC
coach, team coach, mentálhigiénés és szervezetfejlesztő szakember, közgazdász

Az élet kapuja - coaching, szervezetfejlesztés mellett anyaság

Egy jó éve egyre erősebben, pontosabban körvonalazódik bennem, hogy milyen irányban szeretnék haladni az életemben. A kisfiam mellett volt időm gondolkodni, és rengeteg olyan kapcsolat született körülöttem ebben az évben, amelyek közelebb vittek önmagamhoz. Azért sem írtam itt a blogon, mert másfelé csatornáztam be az energiáimat. Gyeden vagyok, és az elmúlt év egy hosszú újjászületés volt a számomra. Újjászülöm magamat, integrálom a tudásaimat. Valami már megszületett ebben az évben, van, ami még születőben van. Ebben az újjászületésben tiszteletet tanultam elsősorban önmagam iránt: hogy mehetek arra, ami engem a legjobban szolgál, ami igazán én vagyok, amiben igazán jó és hasznos vagyok. Errefelé élem meg magamat a leginkább áramlónak és a leginkább élőnek.

Mielőtt terhes lettem, felmondtam az előző munkahelyemen. Most nem visszautat keresek. Hanem előre szeretnék menni. Megragadni szeretném a lehetségest. Több válasz is érkezik belül, hogy mi az, s mind a belső hajtóerőimhez, az engem hajtó legfőbb értékekhez és az ezekkel kapcsolatos önvizsgálathoz, a határozottságom, a képességeim felméréséhez kapcsolódik.

Tudom, hogy a segítő szakma számomra kiteljesedést jelent, leginkább azért, mert őszinte kíváncsisággal kapcsolódóm az emberekhez, s ezekben az őszinte kapcsolódásokban áramlónak, élőnek élem meg magam. Az előzőekkel együtt a struktúrákban, a rendszerekben való gondolkodás egyértelműen mutat a coaching, a mentálhigiéné és a szervezetfejlesztés irányába. Hogyan keveredik hát ide az anyaság, a Kismamahangoló, a most születő Kismamanapló, a gyermekágyas segítő képzésem? Engem az ösztön húz a témához. És ennek most tere van.



Dolgozom az anyaságomon. Egyik legfőbb tanítóm.
Az anyával való kapcsolat jelentőségét a pszichológia régen felismerte. Winnicot, Mahler, Erikson, Bowlby és sokan mások sokféle szemszögből megvizsgálták a magzati időben kezdődő és az életünk végéig tartó viszonyulást. Formálódó gyermekként eresztünk gyökeret a világba, s az, hogy milyen képünk lesz anyánkon keresztül a világról, sokmindent meghatároz a későbbiekben. Átszűrve saját élményeimen és érzéseimen ezeket a tudásokat, felelősséget, hívást érzek.

A saját élményeim útja az anya témához elég beszédes: életem első önismereti tapasztalása egy olyan felismeréshez segített hozzá, ami az anyámmal való kapcsolatomat helyezte teljesen új megvilágításba, s számos fájdalom oldódott bennem. Ennek a kapcsolatnak a megértésébe sok munkát fektettem, legújabban az Örökölt sorsok című könyv oldalain keresztül fejtegetem saját, nemcsak anyámtól, hanem távolabbi felmenőktől származó örökségemet. Az önismereti úton két várandosságélményem, azaz saját anyává válásom volt kiemelkedő, nagyon másként éltem meg őket, nagyon máshogy alakultak a szüléseim és a gyermekeimmel a kapcsolatom is. Ez a különbözőség segített megérteni, hogy mi fontos itt: számomra kulcsfontosságúvá vált tudatosan megélni az életnek, s az élet kezdetének ezt a kiemelt időszakát. Ez a kilenc hónap meghatározó a felnőtt nő életében, s meghatározó az emberpalánta szempontjából. Tele van nehézséggel, fájdalommal, lemondással és tele van lehetőséggel, örömmel, gazdagsággal. Abban hiszek, hogy ezeket mind magunkhoz ölelhetjük. S mióta ezt megteszem nap mint nap: mióta megengedem, hogy a nehézségek és a könnyed pillanatok áramlása kísérjen, s nem eltolom magamtól egyiket sem, könnyebbé vált az én anyaságom is. Vannak éjszakák, amikor alszom, és vannak, amikor nem, s akkor tudom, hogy lesz majd holnap.

Azzal együtt, hogy nem szeretnék csak anyák coacha lenni, vagy csak anyák körüli segítőként működni, mert nem tudnám saját képességeimet és érdeklődésemet a maga teljességében megélni, le tudom írni szívből, hogy szeretném a várandósság és a gyermekágy körüli segítői szerepemet minél teljesebben megélni azért, hogy újabb, születő anyákat segítsek közelebb saját belső világukhoz, s apákat segítsek közelebb az ebben az időszakban olyan gyakori változásokhoz. A gyógyulást, a békét, az elfogadást szeretném számukra lehetővé tenni. Olyan nagy szükség van erre. S hiszem, hogy ha itt meg tudnak érkezni, az életük más területén is meg tudják ugyanezt tenni. Mert ez az időszak az élet kapuja köré íródik.

Ezt a bejegyzést 2019 anyák napjára készülve, gyermekágyas segítővé válásom alkalmából írtam, elsősorban magam számára keresve a választ a saját utam alakulásával kapcsolatban.

A velem való kapcsolódáshoz további inspiráció itt érhető el:
https://www.belsohajtoerok.hu/belsohajtoerok

Legnépszerűbb