Saját fotó
Csordás Izabella PCC
coach, team coach, mentálhigiénés és szervezetfejlesztő szakember, közgazdász

A munkám és én - IV. kérdéskör

Május 21-i képzésünk hangolódásaként közös gondolkodásra hívtuk mindazokat, akik a munkájukra és magukra nagyobb rálátást igényelnek. Olyannyira közös gondolkodásra, hogy a kérdések megválaszolásában saját élményt is behozunk példaként. Korábbi bejegyzéseim a munkámban fellelhető örömforrásaimról, a magabiztosságot jelentő tevékenységekről, a halogatott, illetve az utált feladatokról szóltak, majd a kihívásokat vettem számba.

"Készítsünk mérleget! Vedd elő, vagy idézd fel a korábbi válaszaidat!
Nézz végig az örömet okozó, az utált és a kihívást jelentő munkaköri feladataidon, tevékenységeiden, és jegyezd fel melléjük, hogy mely szükségletek elégülnek ki, vagy éppen milyen szükségletekben élsz meg hiányt e tevékenységek végzése közben.
Szánj időt arra, hogy a szükségletlistád a lehető legteljesebb legyen.
Húzd alá azt az ötöt, amelyek az életedben jelenleg a legfontosabbak, legkiemelkedőbbek számodra.
Tedd mérlegre munkakörödet, mely tevékenységekkel tudod benne megtalálni a napi örömöt hosszú távon?
"


Visszanézve a korábbi három írást, igyekeztem a felmerült szükségleteimet strukturálni. Valóban több időre volt ehhez szükségem. A szükségletekkel való legózás során a jó öreg, de alábecsült SWOT tábla sejlett fel előttem: újfajta logika szerint rendeztem el a szükségleteimet és melléjük rendelve azokat a tevékenységeket, amelyek elvégzése segíthet a szükségletek kielégülésében.

Öt szükségletet tartottam meg végül ebben a táblában, a számomra legfontosabbakat. Kettőt: a biztonságot és a figyelmet azért tartottam meg,  mert meglepő módon három rubrikában is előfordultak, azaz túl sokszor ahhoz, hogy megtagadjam a jelentőségüket. Három másikat pedig egyszerű preferencia-sorrend alapján választottam: amelyek most a legfontosabbak számomra.


A magabiztosan ellátott feladatok végzése során kielégülő szükségletek, azaz amelyek biztos pontként segíthetnek, és könnyűszerrel gondoskodhatom a felsorolt tevékenység által a szükségleteim kielégüléséért.

biztonság (tartani a kereteket, késés kezelése)
figyelem (figyelni a kliensre)
megfontoltságot elősegítő érzelmi távolság
(téma összegzése)
Azon szükségletek, melyek kielégítéséhez szükséges feladatokat nem szívesen, halogatva végzem. Ha tudatosítom, hogy mit kaphatok általa, magasabb elégedettségi szintet érhetek el.

biztonság (tréningtematika megírása, előkészületek)
én-idő (elpakolás)
A számomra örömet okozó feladatok során kielégülő szükségletek. Mintegy ajándék, ha ezeket kaphatom. Odafigyeléssel és energia-befektetéssel tehetek az elérésükért.

figyelem (jelenlévő érzelmek tudatosítása és azonosítása, csend)
biztonság (átkeretezés)
hitelesség (jelenlét adása, meggyőződésből cselekedni)
Azon szükségletek, melyek kielégülését a rajtam kívül álló tényezők veszélyeztethetik.



figyelem (késés)





Jólesett a SWOT kereteit újraértelmezni, és jólesett ebben a struktúrában elrendezett szükségleteim között meglátni azt is, hogy mennyi lehetőségem van a saját boldogságom növelésére: személyes felelősségem van a halogatásban, az öröm megélésében, hogy ezek szabályozhatók magasabb tudatossággal, és hogy a veszélyek kezelésében nem vagyok védtelen. Szerencsére a külső tényezők mint veszélyforrások kevés számban szerepeltek, és az itt veszélyeztetett szükségletem más cselekvésekből kielégülhetnek.

Elégedettség tölt el, ha ránézek erre az ábrára. Ugyanakkor természetesen azt is el tudom képzelni, hogy az életem más területén, más szerepem értékelésekor nem pont ilyen a kép.

Szeretnéd egységben látni ezeket a mozaikokat? Szeretnél komplexebb képet kapni magadról?
Tarts velünk! Tégy magadért!
Ha máskor is olvasnád a blogbejegyzéseket, iratkozz fel a jobb oldali menüsorban!

Megjegyzések

Legnépszerűbb